TOP-klas

De TOP-klas bereidt leerlingen met een extra ondersteuningsvraag voor op de overstap naar het voortgezet onderwijs.

TOP staat voor:

Toekomstgericht

De TOP-klas is een jaar waarin je je voorbereidt op het voortgezet onderwijs. Samen met jou maken we een routeplanner naar de eerste klas van het voortgezet onderwijs. In deze routeplanner staan jouw ontwikkelvragen centraal. Op de route staan verschillende evaluatiemomenten waarop we samen terugblikken op wat eerst was en wat nu is. Daarnaast kijken we vooruit: Welke doelen hebben we gesteld? En wat is er nodig om deze doelen te bereiken?

Ontwikkeling

In de TOP-klas neem je een jaar de tijd om jezelf beter te leren kennen. Je krijgt je sterke kanten beter in beeld en je werkt daarnaast aan de punten waarin je graag beter wilt worden. Zo werk je samen met je coach en je medeleerlingen toe naar het einde van het jaar. We nemen ook bewust de tijd om te werken aan het ontwikkelen van creativiteit door middel van vakken als handvaardigheid, muziek en drama.

Persoonlijk

In de TOP-klas krijg je persoonlijke begeleiding gericht op je eigen leerdoelen. Deze doelen heb je samen met de coach en je ouders geformuleerd. We hebben hoge verwachtingen van jou, waarbij de coach jou stimuleert en motiveert om het beste uit jezelf te halen door aan te sluiten bij jouw kracht en kwaliteiten.